.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
یک رسانه از نامزد مورد حمایت احمدی نژاد خبر داد

یک روزنامۀ بریتانیایی در تیتر خود مدعی شد: احمدی‌نژاد رییس دفترش را برای بر عهده گرفتن ریاست جمهوری ایران آماده می‌کند.

به گزارش جهان «گاردین» مدعی شد: متحد نزدیک محمود احمدی‌نژاد، که علاقمند به فضای باز فرهنگی و مخالف مداخلۀ بیشتر روحانیت در سیاست است، ظرف دو سال آینده به عنوان جانشین احتمالی رییس‌جمهور ایران در حال آماده شدن است.

وب‌سایت «گاردین» روز پنجشنبه با اشاره به انتصاب اسفندیار رحیم مشایی به سمت مسؤول دفتر رییس‌جمهور در سال ۱۳۸۸ نوشت: در یک پیام دیپلماتیک محرمانه که توسط «ویکی‌لیکس» افشا شده، آمده این حادثه در مورد اهمیت مشایی در تیم احمدی‌نژاد جای تردید باقی نگذاشت.

خبرآنلاین نوشت:این پیام دیپلماتیک مدعی است حتی احمدی‌نژاد به رسانه‌ها گفت که او با میل ‌و رغبت به عنوان معاون رییس‌جمهور در دولت مشایی خدمت خواهد کرد، اظهار نظری که موجب شد بسیاری فکر کنند احمدی‌نژاد درصدد جابجایی با مشایی در انتخابات سال ۱۳۹۲ است.

«گاردین» در ادامه با معرفی «هوشنگ امیر احمدی»، به عنوان رییس انجمن ایران-آمریکا و «کسی که مشایی را می‌شناسد»، به نقل از او نوشت: «جریان اصلاح‌طلب در ایران به دلایل متعدد موفق نشد».

امیر احمدی به «گاردین» گفت: تصور می‌کنم مشایی بدل به جایگزین دیگری می‌شود و حکومت از این فرصت برای داغ کردن انتخابات بعدی در ایران استفاده خواهد کرد. مشایی دارد می‌گوید که ایرانیان ابتدا ایرانی هستند و اسلام بعد می‌آید.

او افزود مشایی «در حال احیای یک منبع افتخار ملّی ایرانیان است، چیزی که نه تنها از ابتدای انقلاب اسلامی ۱۳۵۷ مورد غفلت قرار گرفته، بلکه در دو قرن گذشته نیز اعتنایی به آن نشده است».

امیراحمدی افزود: پس از انقلاب، دغدغۀ شدیدی در مورد اسلام مقامات را از تاریخ ایران غافل کرد و مشایی اکنون درصدد است تا این‌گونه روایت ملّی‌گرایانه را تقویت کند. فکر می‌کنم خودِ احمدی‌نژاد هم علاقمند به تاریخ ایران است و درپی آن است تا افتخارات و قدرت باستانی را احیا کند.

گاردین در پایان مدعی شد: گفته می‌شود مشایی، که ماه آینده روزنامۀ خود را افتتاح خواهد کرد، به دنبال آزادی سه آمریکایی دستگیر شده در ایران است.

در همین رابطه روزنامه کیهان نوشت:يك جاسوس دون پايه آمريكايي كه اخيرا پيوندهايي با جريان منحرف اسفنديار مشايي پيدا كرده در گفت وگو با روزنامه گاردين به تمجيد از وي پرداخت.

گاردين مي نويسد؛ «هوشنگ اميراحمدي، رئيس شوراي آمريكاييان و ايرانيان كه مشايي را از نزديك مي شناسد، گفت: جنبش اصلاحات به دلايل مختلف در ايران موفق نشد. من فكر مي كنم كه مشايي آلترناتيوي ديگر شده است و نظام ايران در حال استفاده از اين فرصت است تا انتخابات بعدي را داغ كند.

اميراحمدي در توضيح نظريات رئيس دفتر احمدي نژاد مي گويد: مشايي مي گويد كه ايرانيان در وهله نخست ايراني هستند و بعد مسلمان!

وي كه استاد دانشگاه راتگرز است، مي افزايد: او در حال بازگرداندن غرور ملي ايرانيان است. چيزي كه نه از ابتداي انقلاب، بلكه دو قرن است كه مورد بي توجهي جدي قرار گرفته است.

اميراحمدي همچنين گفته است: پس از انقلاب، تمركز دائم بر روي اسلام باعث شد كه مقامات در مورد تاريخ ايران بي توجهي كنند و مشايي اكنون در حال ترويج ملي گرايي است.

گفتني است روزنامه گاردين اخيرا سندي از ويكي ليكس منتشر كرده است كه از پيش بيني و استقبال آمريكايي ها درباره رياست جمهوري مشايي در انتخابات آينده خبر مي دهد، اگرچه منابع غربي اين ارزيابي ديپلمات هاي آمريكايي را كاملا «احمقانه» خوانده اند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.078 seconds.